Waldorf-tanárként tapasztaltam, hogy értékes jegyzeteim kezelhetetlenül, visszakereshetetlenül szóródtak szét különböző papírokon, jegyzetfüzetekben. Ha például a konferencián olyan művészeti munkában vettem részt, amit lejegyzésre érdemesnek találtam, gyakran került olyan helyre, amire aztán nehezen vagy soha nem találtam rá, pedig milyen nagyszerű lett volna adandó alkalommal felhasználni. Ugyanígy három különböző füzetet kellett nyitnom ahhoz, hogy a gyermekmegbeszéléshez, vagy épp a stúdiumhoz tartozó gondolataimat vezessem, visszakeressem, folyamatában átlássam őket. Hasonlóképp voltam a szülői estek és fogadóórák jegyzeteivel, vagy épp a műhelymunkákkal. Így született meg a tervező naptár gondolata.
(Kereszturi Szabolcs)
Pár szóban bemutatkozunk...
Béres Anna
Nemesvámoson Waldorf-szülő voltam és szívemben mindig is maradok. Az utolsó Waldorf-intézményben tanuló gyermekem tavaly érettségizett. Köszönetem és hálám szeretném e naptár kiadásának kísérésével és támogatásával kifejezni minden Waldorf-pedagógusnak. Mindenkinek, akitől impulzusokat kaptam az antropozófiához, akik gyermekeimet iskolás éveik alatt nevelték és persze mindannyiótoknak, akik hordozzátok a Waldorf-pedagógiát és sugározzátok a szülők és a gyermekek felé. Engem az antropozófia 14 évvel ezelőtt érintett meg először annyira, hogy aztán Dr. Ita Wegman ritmikus masszőr képesítést a Margarethe Hauschka-Schule magyarországi és Bad Boll-i 2 éves képzésén szereztem, mediátorképesítést a Napvitézek Kft. szervezésében szereztem, biográfusképesítést az Instituut voor Biografiek, Sophianum magyarországi 3 éves biográfusképzésén szereztem és jelenleg már ötödik éve hallgatom Gyuricza László kozmológia-előadásait. Nagyon örülnék, ha minél többen találnátok számotokra értékesnek ezt az organikus tervező naptárat, érezhetnétek magatokat ez által is megbecsülve az általam mélyen tisztelt munkátokért.